De komende editie is er ontzettend veel kennis te vinden op Recreatie Vakbeurs die plaatsvindt op 20, 21 en 22 januari 2021. Drie ronde tafel sessies waarbij de onderwerpen Financiering, Online marketing en de toekomst in de recreatiesector centraal staan. In het meest recente onderzoek (juni 2020) geeft de bezoeker ook aan op zoek te zijn naar kennis over onderwerpen zoals trends & ontwikkelingen (na corona) in de recreatie. Alle onderwerpen zijn voor u als recreatieondernemer zeer de moeite waard! 

Bekijk hieronder het programma! 

Dagprogramma's

WOENSDAG 20 JANUARI 2021 | THEMA: FINANCIERING

Tijdstip
Spreker(s)
Onderwerp
Toelichting

12:00 uur 

Wim Burger – Business Development Manager Geldvoorelkaar

RE-CREATIEF-FINANCIEREN middels Crowdfunding

In 2011 ging Geldvoorelkaar.nl live als eerste crowdfunding platform in Nederland. In reactie op de krediet- en bankencrisis had de markt behoefte aan alternatieve routes voor financiering. De missie van Geldvoorelkaar.nl is om het financiële landschap op een positieve wijze te veranderen door bij te dragen aan de financierbaarheid van (MKB) Nederland.

14:00 uur 

Jan Olthof – eigenaar RekreaVakkrant
Adrie Mijnheer – Eigenaar Van der Loosdrecht Makelaars
René van Schajik – Finance expert 

Financieringstafel: Saneren of investeren?

Aan de financieringstafel staat het onderwerp ‘inspireren om te investeren’ centraal. Naar aanleiding van de laatste trends & ontwikkelingen discussiëren wij over waar op dit moment de beste investeringsmogelijkheden liggen.

DONDERDAG 21 JANUARI 2021 | THEMA: ONLINE MARKETING
Tijdstip

11:00 uur 

Spreker(s)

Geert Buskes – Eigenaar Effecty 

Onderwerp

Online marketing 

Toelichting

Begint de gastreis al voor de slagboom?! Ja!
Van zoeken naar een verblijf tot fan van je vakantiepark of hotel; het optimaliseren van de gastreis is een hot topic!
Naar waar liggen nu echt kansen en hoe vlieg je dit aan binnen de snel veranderende digitale wereld?

14:00 uur 

Jan Olthof – Eigenaar RekreaVakkrant 
Geert Buskes – Eigenaar Effecty 

Online marketing tafel: Rennen of runnen?

Hoe kun je je als recreatieondernemer goed online profileren? En hoe kunnen we er samen voor zorgen dat recreëren in Nederland ook na 2020 nog steeds heel populair blijft? Hoe managed u de verwachting van de gast (online) en zorgt u ervoor dat de uiteindelijke beleving de verwachting overtreft? Aan deze tafel geven experts uit de branche antwoord op deze prangende vragen.

VRIJDAG 22 JANUARI 2021 | THEMA: TOEKOMST RECREATIESECTOR
Tijdstip

11:00 uur 

Spreker(s)

Jan Olthof – eigenaar RekreaVakkrant 
Gerrit-Jan Hagedoorn – eigenaar Beerze Bulten 
Goof Lukken – Senior lecturer Attractions & Theme Parks Management

Onderwerp

Toekomsttafel: Innoveren of creperen?

Toelichting

Aan de toekomsttafel komen de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de corona-crisis aan bod. Waar moeten we nu op inspelen? Kennis en visies hierover worden gedeeld aan deze tafel. Noodzakelijke voorzieningen zijn getroffen, maar worden er ook al nieuwe concepten uitgewerkt? Zijn er voorbeelden of oplossingen voorbijgekomen die ook voor andere recreatieondernemers van toegevoegde waarde kunnen zijn?

13:00 uur 

Goof Lukken – Senior lecturer Attractions & Theme Parks Management

Strategie in de corona-crisis

Nu de Corona crisis al ruim zeven maanden aanhoudt en de economische en operationele effecten ervan op de branche van recreatie en toerisme steeds duidelijker zijn, is het ook tijd om een visie op de toekomst te ontwikkelen. Binnen Breda University is de crisis op de voet gevolgd, is er veel informatie verzameld en gediscusieerd door docenten en studenten. De crisis laat diepe sporen na. Veel bedrijven en organisaties bezinnen zich nu op de strategie voor de lange en korte termijn. Eén ding is zeker. De vrijetijdsindustrie moet wendbaarder en innovatiever worden. Overleven is een prioriteit op korte termijn een goede visie een aandachtspunt voor de lange termijn. Veerkracht is één van de kenmerken van de branche maar deze wordt wel maximaal belast door deze crisis. Goof Lukken zoomt in zijn kennissessie in op de huidige trends en ontwikkelingen en geeft scenario’s voor uw strategie op de korte en lang termijn.

Scroll naar top