WORKSHOPS

Meld je aan voor de workshops in het Recreatie College van Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025. Reserveer direct je plekje via de website of kijk tijdens de beurs of er nog een plek vrij is en schuif aan! Bekijk hier het complete kennisprogramma.

OVERZICHT WORKSHOPS:

MELD JE AAN VOOR DE SIDE-EVENTS

Reviews - Van klacht naar kans: zo haal je het maximale uit reviews

Leer hoe je slim omgaat met reviews en ze inzet om vertrouwen én boekingen te winnen.

Johanna Oosterbaan is professioneel trainer en eigenaar van RecreatieBeleving. In 2014 kocht ze met haar man een camping in de Achterhoek en na een aantal mooie jaren verkochten ze de camping weer in 2023. De camping was niet meer te combineren met haar groeiende bedrijf. Ze wordt regelmatig ingehuurd voor het geven van strategisch advies, een workshop, training of een lezing. Daarnaast bouwt ze overtuigende websites samen met haar team en helpt ze ondernemers bij het ontvangen van meer gasten/klanten via het internet.

Viral gaan met TikTok

Tijdens deze verdiepende workshop laat TikTok-expert Demi Hogelucht zien hoe je TikTok strategisch inzet voor jouw bedrijf. Ze gaat verder waar de workshop vorig jaar ophield en neemt je mee in de nieuwste ontwikkelingen, trends en technieken. Je ontdekt hoe je creatieve ideeën vertaalt naar aansprekende video’s, hoe je inspeelt op wat werkt op het platform en hoe je TikTok gebruikt om meer zichtbaarheid en interactie te genereren. Of je nu net begint of al ervaring hebt: deze workshop biedt volop inspiratie, praktische tips en concrete handvatten om TikTok effectief in te zetten voor jouw onderneming.

Workshop door Demi Hogelucht, social media expert. Met video’s die een half miljoen keer bekeken zijn weet zij als geen ander hoe de content aansluit bij haar publiek!

Marketingstrategie: Maak een marketingplan dat wél werkt

Zonder ruis: een heldere strategie voor meer gasten, omzet en rust op je camping of park.

Johanna Oosterbaan is professioneel trainer en eigenaar van RecreatieBeleving. In 2014 kocht ze met haar man een camping in de Achterhoek en na een aantal mooie jaren verkochten ze de camping weer in 2023. De camping was niet meer te combineren met haar groeiende bedrijf. Ze wordt regelmatig ingehuurd voor het geven van strategisch advies, een workshop, training of een lezing. Daarnaast bouwt ze overtuigende websites samen met haar team en helpt ze ondernemers bij het ontvangen van meer gasten/klanten via het internet.

Jouw verhaal als magneet voor de juiste gasten

Jullie (bedrijfs)verhaal is geen mooi verhaaltje voor op de website, maar een strategisch instrument om meer gasten aan te trekken. In deze workshop leer je hoe je jouw over ons verhaal zo goed mogelijk opbouwt en verpakt op je site.

Johanna Oosterbaan is professioneel trainer en eigenaar van RecreatieBeleving. In 2014 kocht ze met haar man een camping in de Achterhoek en na een aantal mooie jaren verkochten ze de camping weer in 2023. De camping was niet meer te combineren met haar groeiende bedrijf. Ze wordt regelmatig ingehuurd voor het geven van strategisch advies, een workshop, training of een lezing. Daarnaast bouwt ze overtuigende websites samen met haar team en helpt ze ondernemers bij het ontvangen van meer gasten/klanten via het internet.

Hoe volledig is jouw toegankelijkheidsinformatie écht?

Weet jij eigenlijk welke informatie bezoekers over toegankelijkheid op jouw website vinden? En, misschien nog belangrijker, wat ze missen? In deze interactieve workshop stap je in de schoenen van je bezoekers. Je ervaart hoe zij jouw informatie zien en waar ze juist vastlopen. Zo kijk je met frisse ogen naar je eigen communicatie.

Samen met Anouk Butterlin en Rob Verberne, beide experts in toegankelijkheid, ga je aan de slag met de Toegankelijkheidstool: een praktische tool die je helpt om informatie over toegankelijkheid duidelijk, volledig en gebruiksvriendelijk te maken.

Stichting Accessibility

Deutschland Live

Deutschland Live vindt plaats op woensdag 12 november en biedt een inspirerend middagprogramma voor zowel Duitse als Nederlandse ondernemers met internationale ambities.

Vanaf 14.30 uur staat het Recreatie Dorp in het teken van de Duitse recreatiemarkt. In samenwerking met onder meer NBTC en het Duits Verkeersbureau worden de trends, kansen en uitdagingen richting 2030 verkend. Hoe ontwikkelt de Duitse recreatiebranche zich in de komende jaren? Ontdek het tijdens Deutschland Live!

Logo dagrecreatie live

Dagrecreatie Live

Dagrecreatie Live vindt plaats op donderdag 13 november in het Recreatie Dorp. Vanaf 15.00 uur wordt je ondergedompeld in de nieuwste trends binnen de dagrecreatiesector.

Hoogtepunt: de bekendmaking van de nominaties voor het Go-Kids Leukste Uitje 2026. Daarnaast gaan experts, onder leiding van Jan Olthof (RekreaVakkrant), in gesprek over de integratie van dag- en verblijfsrecreatie, met o.a. Henk Groenen van Europa-Park.